Jak wybrać opakowania dla małego biznesu?

Wybór odpowiedniego opakowania dla biznesu, który dopiero stawia swoje pierwsze kroki, może być dość trudny, zwłaszcza kiedy mamy do czynienia z rozbudowanym asortymentem. Jaką wybrać konstrukcję? Na jakie wielkości się zdecydować? Jak magazynować zakupione opakowania? 

Poznaj kluczowe aspekty, jakie należy wziąć pod uwagę podczas wybierania odpowiednich opakowań dla Twojego biznesu. 

Wielkość i konstrukcja 

Wybór odpowiedniej wielkości opakowania może być jednym z największych problemów biznesów rozpoczynających swoją działalność. Często opakowania dostosowane do konkretnych produktów mogą okazać się nieodpowiednie w przypadku dużych zamówień. Konieczne zatem jest wyposażenie firmy w opakowani różnej wielkości, pozwalające na zapakowanie różnych kombinacji produktów. Wiele zależy od oferowanych produktów. W przypadku elektroniki warto postawić na pudełka z automatycznym dnem, które chronią zawartość przesyłki. Natomiast jeżeli sprzedajemy odzież świetnym wyborem mogą okazać się koperty papierowe w różnych rozmiarach, które są łatwe w magazynowaniu.  

Magazynowanie 

Małe biznesy często nie mają przestrzeni, w której mogłyby magazynować duże zapasy opakowań. W związku z tym muszą często je uzupełniać i zaopatrywać się w mniejsze ilości opakowań, zwłaszcza, jeżeli wykorzystują różne rodzaje opakowań. Często zanim wybrane zostaną te odpowiednie, konieczne jest przetestowanie różnych wariantów, wielkości i konstrukcji. Warto w taki przypadku zamówić kilka rodzajów w mniejszych ilościach i znaleźć rozwiązania idealne dla siebie. Tak aby uniknąć magazynowania niepotrzebnych opakowań lub wykorzystywania zbędnych wypełniaczy do zbyt dużych pudełek. 

Wpływ na środowisko naturalne 

Konsumenci są coraz bardziej świadomi swojego wpływu na środowisko naturalne, w związku z tym duże znaczenie ma dla nich opakowanie, w którym dostarczany jest produkt. Wykorzystując opakowania ekologiczne, nadające się do recyklingu, realnie przyczyniamy się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska. 

Estetyka 

User Experience jest istotny w całym procesie zakupowym w branży e-commerce. Największe znaczenie ma podczas rozpakowywania produktu, który porównywany jest wręcz do rozpakowywania prezentów. Stanowi również pierwszy fizyczny kontakt klienta ze sklepem. Warto zatem zwrócić szczególną uwagę na to jak zapakowany został nasz produkt. Zdecydowanie lepiej prezentuje się pudełko zaklejone przy pomocy tasiemki adhezyjnej i posiadające tasiemkę rozrywającą, niż karton niedbale zaklejony taśmą i wymagający otwierania przy użyciu nożyczek. Ponadto warto również dopasować opakowanie do wielkości produktu, aby uniknąć zbędnych wypełniaczy. Nikt nie chce wyszukiwać zamówionego produktu wśród ogromnej liczmy wypełniaczy. Stosujmy je tylko wtedy, kiedy jest to potrzebne.

Optymalizacja 

Tasiemka umożliwiająca szybkie zaklejenie, automatyczne dno czy pasek rozrywający ułatwiający otwieranie – wszystkie te optymalizacje znacząco wpływają na komfort użytkowania opakowania, zarówno przed osoby pakujące, jak i klientów rozpakowujących swoje przesyłki.