Idealne opakowanie dla branży e-commerce
Rola opakowania
Idealne opakowanie – czyli jakie?
Opakowanie powinno być ekologiczne, zamknięte przy użyciu taśmy papierowej lub najlepiej specjalnej tasiemki z klejem adhezyjnym. Idealne opakowanie, powinno się łatwo i wygodnie otwierać, np. poprzez zastosowanie specjalnej tasiemki rozrywającej. Powinno być też dobrze dopasowane do produktu. Bez zbędnych wypełniaczy. Dodatkowym plusem jest również sposób pokazania produktu, o ile jest to oczywiście możliwe. Tak, aby po rozpakowaniu klient zobaczył, np. ładnie złożoną odzież czy książkę, a nie wypełniacze. To z pewnością wpływa na pozytywne odczucia kupującego. W przypadku zbyt wielu wypełniaczy, po otwarciu pudełka zobaczymy właśnie je, a nie zamówiony przez produkt. W przypadku handlu internetowego, w którym zwroty produktów są bardzo powszechne, dobrze jest, aby opakowanie nadawało się również do ponownego wykorzystania. I tu z pomocą przychodzi dodatkowy pasek z klejem, który umożliwi bezproblemowe ponowne zamknięcie opakowania i odesłanie produktu.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze opakowania?