User Experience – dlaczego jest tak ważny?
Funkcja wizualna również pełni niezwykle istotną rolę w całym procesie zakupowym. Moment otwierania pudełka jest najważniejszym momentem przebiegu zamówienia. Opakowanie powinno być również wyposażone w intuicyjne funkcje otwierania i zamykania, które usprawnią proces rozpakowywania produktu. Mowa tutaj o takich ułatwieniach jak tasiemki rozrywające, tasiemki z klejem adhezyjnym czy automatyczne dno.
Pozytywne skojarzenia z marką buduje również odpowiednio zapakowane i wyeksponowane produkty. Proces otwierania zamówionego i oczekiwanego produktu można porównać z otwieraniem prezentów świątecznych. Kiedy po rozpakowaniu oczom klienta ukarzą się estetycznie zapakowane produkty, w opakowaniu dopasowanym do produktu i bez zbędnych wypełniaczy, umacniają się jego pozytywne skojarzenia z marką.
Opakowania, które łączą wszystkie te funkcje są najlepszym wyborem, jeżeli jako sprzedawca chcemy zbudować dobre i długotrwałe relacje z klientami. Warto zatem wybrać pudełka, które są wytrzymałe, odpowiednio dopasowane do produktu i niewymagające stosowania zbyt dużej ilości wypełniaczy oraz wyposażone w rozwiązania ułatwiające pakowanie i otwieranie przesyłki.
