User Experience – dlaczego jest tak ważny?


Coraz częściej robimy zakupy w internecie. Jest to szybkie, wygodne i nie wymaga wybrania się do centrum handlowego. Z drugiej jednak strony ogranicza kontakt zarówno ze sklepem jak i produktami. Dlatego odpowiednio zapakowana paczka pełni w tym procesie kluczową rolę. Przesyłka z produktem jest pierwszym fizycznym kontaktem klienta ze sklepem. Zatem opakowanie w jakim przesyłka trafi do klienta jest niezwykle ważne. Pełni ono wiele funkcji. W przypadku branży e-commerce wyróżnić możemy trzy najważniejsze – funkcję transportową, ochronną i wizerunkową.

W przypadku zakupów on-line opakowanie pełni przede wszystkim funkcję transportową i ochronną. To ono umożliwia bezpieczny transport produktów i odpowiednio je zabezpiecza, aby dotarły do klienta w nienaruszonym stanie. Podczas transportu pudełko narażone jest na uszkodzenia mechaniczne, dlatego bardzo ważne jest, aby wybrać opakowanie, które skutecznie ochroni zawartość paczki, ale również jej nie uszkodzi. 

Otrzymanie przesyłki w uszkodzonym opakowaniu, nawet jeżeli jej zawartość jest w nienaruszonym stanie, negatywnie wpływa na odczucia kupującego. W przypadku jeżeli produkt, z uwagi na nieodpowiednie opakowanie lub zabezpieczenie uległby zniszczeniu, sprzedający ryzykuje utratą klienta. 


Funkcja wizualna również pełni niezwykle istotną rolę w całym procesie zakupowym. Moment otwierania pudełka jest najważniejszym momentem przebiegu zamówienia. Opakowanie powinno być również wyposażone w intuicyjne funkcje otwierania i zamykania, które usprawnią proces rozpakowywania produktu. Mowa tutaj o takich ułatwieniach jak tasiemki rozrywające, tasiemki z klejem adhezyjnym czy automatyczne dno.  

Pozytywne skojarzenia z marką buduje również odpowiednio zapakowane i wyeksponowane produkty. Proces otwierania zamówionego i oczekiwanego produktu można porównać z otwieraniem prezentów świątecznych. Kiedy po rozpakowaniu oczom klienta ukarzą się estetycznie zapakowane produkty, w opakowaniu dopasowanym do produktu i bez zbędnych wypełniaczy, umacniają się jego pozytywne skojarzenia z marką.


Opakowania, które łączą wszystkie te funkcje są najlepszym wyborem, jeżeli jako sprzedawca chcemy zbudować dobre i długotrwałe relacje z klientami. Warto zatem wybrać pudełka, które są wytrzymałe, odpowiednio dopasowane do produktu i niewymagające stosowania zbyt dużej ilości wypełniaczy oraz wyposażone w rozwiązania ułatwiające pakowanie i otwieranie przesyłki.
Pudełko klapowe (261x196x173) - easyPACK
Pudełko klapowe z automatycznym dnem (261x196x173) - easyPAC...

Od 4,56 zł*
Pudełko fasonowe zwrotne (356x274x143) - speedPACK
Pudełko fasonowe zwrotne z automatycznym dnem (356x274x143) ...

Od 9,23 zł*
Pudełko klapowe (358x250x147) - postPACK
Pudełko klapowe (358x250x147) - postPACKSpecyfikacja technic...

Od 2,91 zł*