Wartość produktów ekologicznych
Świadomość dotycząca naszego wpływu na środowisko naturalne stale rośnie. Znajduje ona odzwierciedlenie w wielu aspektach naszego życia, w tym również podczas zakupów on-line. Konsumenci zdają sobie sprawę, że ich wybory, nawet te na pozór mało istotne, w znacznym stopniu wpływają na środowisko, a co za tym idzie, coraz częściej starają się dokonywać wyborów ekologicznych. Stawia to przed przedsiębiorcami wyzwania, ale też szanse na bycie bardziej EKO.
Opakowania ekologiczne, czyli jakie?
Takie, które można poddać procesowi recyklingu. To podstawowy warunek, który muszą spełnić opakowania, aby można było określić je mianem ekologicznego. Ale opakowania ekologiczne to również te biodegradowalne, wykonane z surowców naturalnych lub pochodzących właśnie z recyklingu, a nawet opakowania wielokrotnego użytku. Opakowania wykonane z papieru czy tektury, to bez wątpienia opakowania przyjazne środowisku. Dodatkowo, w przypadku branży e-commerce, również najbardziej praktyczne.
Certyfikat FCS
Certyfikat FSC to najbardziej zaufany system certyfikacji, gwarantujący, że produkt pochodzi ze źródeł zrównoważonej gospodarki leśnej. Świadomość konsumentów dotycząca ich wpływu na środowisko naturalne stale rośnie. W związku z tym coraz częściej wybierają produkty, które nie powodują negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Bardziej przemyślane wybory obejmują nie tylko produkty, ale również opakowania, w jakich są one transportowane. Certyfikat FSC gwarantuje, że zarówno produkty, jak i opakowania wysyłkowe pochodzą ze źródeł zrównoważonej gospodarki leśnej.
Ekologiczne opakowania - wybór czy konieczność?
Świadomi konsumenci, coraz częściej przywiązują wagę nie tylko do wygody użytkowania opakowania, ale przede wszystkim z jakiego materiału zostało wykonane oraz tego, jaki ma wpływ na środowisko naturalne.
Większa świadomość w temacie ochrony środowiska naturalnego, a także wprowadzane przez Unię Europejską przepisy dotyczące opakowań i odpadów opakowaniowych sprawiają, że korzystanie z ekologicznych rozwiązań powoli staje się koniecznością. Korzystanie z opakowań ekologicznych przyczynia się również do budowania relacji z klientem, poprzez pokazanie, że dobro środowiska naturalnego nie jest nam obce. Ponadto, opakowania tekturowe stanowią doskonałą bazę pod zindywidualizowany nadruk.