Jak pakować odzież? 

Rozwój rynku e-commerce znacząco wpłynął na zachowanie zakupowe konsumentów. Zakupy on-line są szybkie, wygodne i dostępne w każdym miejscu i o każdej porze. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2023” firmy Gemius, największą popularnością wśród kupowanego on-line asortymentu stanowi odzież (w tym również dodatki i akcesoria) oraz obuwie. Produkty te stanowią odpowiednio 80% i 67%. Bazując na dalszych badaniach przedstawionych w wyżej wymienionym raporcie, dla kupujących on-line bardzo duże znaczenie ma również opakowanie, w jakim otrzymują zamówione przez siebie produkty. 67% respondentów wskazało wykorzystanie ekologicznych opakowań jako najbardziej istotną kwestię związaną z ekologicznymi formami dostawy.


Jakie wybrać opakowanie do wysyłki odzieży?

Takie opakowanie powinno spełniać następujące funkcje: transportową, zabezpieczająca i wpływającą na pozytywny UX. Należy pamiętać, że w sprzedaży on-line opakowanie to znacznie więcej niż jedynie produkt zabezpieczający zawartość paczki przed uszkodzeniem podczas transportu. Opakowanie to stanowi pierwszy fizyczny kontakt klienta z naszym sklepem. Nieestetycznie zapakowana przesyłka, uszkodzony karton czy opakowanie niedostosowane do zawartości znacząco wpływają na to jak klient oceni zakupy w naszym sklepie. 

Wybierając opakowania wysyłkowe warto zwrócić uwagę na poniższe kwestie: 

Wytrzymałość opakowania
Wybierajmy opakowania wytrzymałe, wykonane z solidnych materiałów. Dzięki temu w zmniejszymy ryzyko uszkodzenia opakowania oraz jego zawartości podczas transportu.

Opakowanie dopasowane do produktu 
W zależności od asortymentu jaki oferujesz, pamiętaj o stosowaniu opakowań dopasowanych do ich rozmiarów. Zbyt duże opakowanie spowoduje przemieszczanie się produktu w opakowaniu, co może spowodować jego uszkodzenie lub zmusi nas do zastosowania wypełniaczy. 

Opakowanie wykonane z ekologicznych materiałów 
Jak zostało wspomniane powyżej, dla kupujących on-line, ważne jest, aby otrzymywali swoje zamówienia w ekologicznych opakowaniach. W związku z tym różnego rodzaju foliowe opakowania ustępują miejsca bardziej ekologicznym rozwiązaniom, np. kopertom papierowym

Sposób zamknięcia 
Znaczna część dostępnych na rynku opakowań jest wyposażonych w paski z klejem adhezyjnym, co jest rozwiązaniem nie tylko estetycznym z punktu widzenia klienta, ale również pozwala na znacznie szybsze zamknięcie paczki podczas przygotowywania jej do wysyłki. Więcej o tym rozwiązaniu przeczytasz tutaj: (link do tekstu o pakowaniu bez taśmy). Jeżeli jednak opakowania, których używamy nie posiadają takie rozwiązania warto postawić na taśmę papierową i estetyczne zamknięcie. 

Pamiętaj o User Experience 
Zadbaj o pozytywne odczucia klienta podczas otwierania przesyłki. W zależności od oferowanych przez Ciebie produktów, dobierz opakowanie, w którym możliwe będzie estetyczne zaprezentowanie Twojego produktu. 

Ponowne użycie
W zakupach on-line duże znaczenie ma również możliwość zwrotu produktu, co ma szczególne znaczenie w przypadku zakupu ubrań. Zadbaj o to, aby w przypadku chęci zwrotu Twoi klienci mogli wykorzystać to samo opakowanie, w którym odebrali przesyłkę. To rozwiązanie nie tylko wygodne, ale również ekologiczne.

Opakowania do wysyłki ubrań

Do wysyłki ubrań dotychczas najczęściej wykorzystywane były foliopaki. Coraz częściej są one jednak zastępowane przez ekologiczne opakowania, takie jak dostępne w Schumacher Pack Solution koperty papierowe Paper Bag. Papier, z którego zostały wykonane powstał z wysokiej jakości makulatury, aby zapewnić jego odpowiednią wytrzymałość. Dodatkowo, dzięki nałożonemu na zewnętrzną stronę klejowi z naturalnej skrobi, papier jest odporny na wilgoć. Dostępna w sześciu rozmiarach koperta pozwala na zapakowanie szerokiej gamy produktów - od bielizny, akcesoriów czy t-shirtów, po kurtki i ciepłe swetry. Koperta papierowa Paper Bag posiada dwie tasiemki z klejem samoprzylepnym. Dzięki temu zarówno wysyłka jak i zwrot, który jest nieodłączną częścią zakupów on-line, są szybkie i wygodne. A specjalna perforacja pozwala na otwarcie przesyłki bez konieczności użycia nożyczek.

Doskonałym rozwiązaniem do wysyłki ubrań będą również pudełka fasonowe speedPACK, które dodatkowo pozwalają na estetyczne zaprezentowanie naszego produktu. Pudełka te posiadają automatyczne dno, które sprawia, że przygotowanie go do pakowania trwa kilka sekund. Czas pakowania skraca również pasek z klejem adhezyjnym, służący do zamknięcia opakowania. SpeedPACK posiada również udogodnienia dla klientów. Tasiemka rozrywająca pozwala wygodnie otworzyć opakowanie, a dodatkowy pasek klejowy - zapakowanie zwrotu.